ПОДАТОК НА ДОДАНУ ВАРТІСТЬ В СУЧАСНИХ УМОВАХ ТА НЕ ТІЛЬКИ: ВІД ДОКУМЕНТІВ Й ОПЕРАЦІЙ ДО ПОКАЗНИКІВ ДЕКЛАРАЦІЇ
1. Формування податкових зобов’язань та податкового кредиту без зареєстрованих документів:
- як відображати зобов’язання в декларації
- чи обов’язково заповнювати Д1 з інформацією щодо незареєстрованих податкових накладних та розрахунків коригування. Наслідки не заповнення Д1
- що треба вчинити, якщо не відображали незареєстровані податкові документи
- податковий кредит на підставі первинних документів. Які особливості існують щодо їх складання та періодів відображення кредиту
- коли та як потрібно буде уточнювати показники декларації. В яких випадках можна обійтись без уточнення
- придбання послуг від нерезидента. Як в різних періодах відображати зобов’язання/кредит. Що робити, коли потрібно коригувати вартість послуг
2. Відновлення можливості реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування. Різні терміни реєстрації для різних суб’єктів. Як це впливає на податковий кредит контрагента
.
3. Виправлення помилок в ІПН покупця. Як складати документи, як відображати в декларації
.
4. Перехід платника ПДВ на спецрежим спрощеної системи оподаткування (2% від обороту)
- що мається на увазі під «призупиненням реєстрації платника»
- чи можливо/обов’язково переглядати ціни на товари/послуги та як треба оформити документи в разі перегляду цін
- дії платника на спецрежимі при здійсненні «незавершених операцій»
- коригування ціни, повернення товарів та/або коштів та інші причини коригування бази оподаткування. Проблеми з коригуванням ПДВ
- відновлення реєстрації після повернення до звичайної системи. Нарахування «умовних» податкових зобов’язань. На які саме придбання/постачання треба нарахувати ПДВ
- «життя» підприємства, що здійснює неоподатковувані операції. Як бути з «розподіленням» ПДВ та річним перерахунком, якщо частину року воно перебувало на спецрежимі?
5. Взаємодія з контрагентом, що перейшов на спецрежим:
- документальне оформлення «незавершених операцій» (початок до спецрежиму, завершення – на спецрежимі). Повернення контрагента до звичайної системи оподаткування та знову ж таки облік незавершених операцій
- складання ПДВ-документів та можливість (чи не можливість) коригування
6. ПДВ-особливості обліку знищеного/зруйнованого майна
- коли можна списати знищене майно
- форс-мажорні обставини: чим встановлені та як підтверджувати (і взагалі, чи є потреба підтверджувати)
- чи нараховувати податкові зобов’язання?
7. Отримання відшкодування за пошкоджене майно від страхової компанії та/чи винної особи. Коли виникає необхідність нарахувати ПДВ та як це правильно зробити?
.
8. Деякі особливості ПДВ-обліку окремих операцій (в тому числі при постачанні пального за ставкою 7%)
.
9. Орендні операції під час війни:
- зниження вартості оренди чи повна відмова від оплати. Що краще для орендодавця з позиції ПДВ-обліку?
- як правильно оформити документи про зниження суми орендної плати аби не збільшувати зобов’язання орендодавця
10. Безоплатна передача майна та її податкові наслідки (як ПДВ, так і всіх інших податків):
- постраждалим від війни громадянам
- на воєнні потреби
- благодійним організаціям
11. Списання заборгованості (в тому числі безнадійної внаслідок воєнних дій) та ПДВ-наслідки:
- хто та як складає документи
- процедура коригування ПДВ
12. Декларації з ПДВ під час війни:
- подавати чи не подавати? Які вимоги передбачені законодавством
- можливі негативні наслідки при неподанні декларацій, якщо змінюється директор та/або бухгалтер
- подання декларації та неможливість сплати задекларованих зобов’язань. З якими проблемами стикаються підприємства